Tuskin kovin moni on välttynyt näkemästä Zalandon mainoksia, sen verran näkyvästi tämä saksalainen verkkokauppa on Suomeen rantautunut. Tulostakin näyttää tulevan, kuvassa paketteja Valintatalon noutopisteessä.
Case Zalandosta voi ottaa oppia useassa asiassa:
Televisio on edelleen kova väline. Toki Zalando mainostaa paljon netissäkin, mutta olen varma, että tunnettuuden rakentamisessa näyttävän televisiokampanjan osuus on keskeinen.
On hyvä olla omalla brändillä näyttävät paketit. Tälläinen määrä Zalandon paketteja noutopisteessä kaiken kansan nähtävänä on tehokas mainos: “aika moni ostaa näköjään Zalandosta, pitäisiköhän itsekkin…”
Verkkokaupassa on oltava tosissaan. Zalando panostaa isosti ja tulos näkyy tässä. Osin Zalando varmasti onnistuu jopa kasvattamaan markkinan kokoa, mutta paljon on pois muilta kauppiailta.
Verkkokauppiaan kannattaa myös katsella Zalandon verkkokaupan toteutusta ja erityisesti tuote-esittelyjä, siellä on moni asia tehty hyvin.
Mietitkö, miten korvata Zalandon pakettien rivi oman verkkokauppasi paketeilla? Gelon koulutus auttaa! Lue lisää
Vastaa