Ennakkolippu.com (ja siis myös Gelon) arvot ovat VIHA ja AHNEUS.
Me VIHAAMME huonoa palvelua.
Me VIHAAMME epärehellisyyttä.
Me olemme AHNEITA menestykselle.
Pienessä yhden henkilön omistamassa yrityksessä yrityksen arvot ovat tietenkin samat kuin omistajan arvot. Arvojen pohtiminen lähti, kun tein eräälle urheilujoukkueelle, joka halusi kokeilla Ennakkolippu.com:a, esittelyä: jo tehdessä tiesin, että sarjan viimeiseen runkosarjapeliin ei montaa lippua tulla myymään. Siitä huolimatta rakensin esittelyn samalle tasolle kuin muillekin joukkueille. Heräsin kysymään itseltäni, “miksi teen näin, vaikka liiketaloudelliselta kannata hommassa ei ole järkeä”.
Päädyin siihen, että taustalla on jokin syvällinen tunnetason juttu. Hyvä palvelu on minulle tärkeää, hyvin vahvasti tunnetasolla. Totesin, että vielä enemmän kuin rakastan hyvää palvelua, suorastaan vihaan huonoa. Tästä syntyi ensimmäinen arvokohta: vihaamme huonoa palvelua.
Yrittäjänä toimimisen lähtökohta on halu onnistua: luoda uusi yritys ja saada se menestymään. Tästä syntyi arvo ahneus: olemme ahneita menestykselle. Markkinataloudessa menestyminen ei tule siitä, että haluaa kovasti, vaan siitä, että onnistuu tuottamaan jotain sellaista lisäarvoa, mistä muut ovat valmiita maksamaan. Ahneus näin ymmärrettynä ei ole negatiivinen ilmiö.
Menestymisen ahneus ei kuitenkaan ole rajatonta: en halua menestystä hinnalla millä hyvänsä, vaan rehellisin keinoin reilussa kilpailussa menestymällä. Tästä tulee toinen arvokohta: vihaamme epärehellisyyttä.
Periaatteessa Ennakkolippu.com:n arvot ovat sisällöltään samoja, kuin mitä monet yritykset kuvaavat sanoilla
- Asiakastyytyväisyys, luotettavuus, asiakkaiden ilahduttaminen
- Vastuullisuus
- Tuloksellisuus
Erona on se, että VIHA ja AHNEUS ovat vahvoja ilmaisuja. Ne eivät ole ulkokultaista konsulttipuhetta, vaan todella jotain, jolla on merkitystä.
Vastaa